checkglueselect

Zes sociale media tips voor elke vastgoedspeler

02.02.17

Zes sociale media tips voor elke vastgoedspeler
422 miljoen statusupdates op Facebook, 500 miljoen Tweets en nog eens 80 miljoen foto’s op Instagram. En dat elke dag opnieuw. De cijfers van sociale media zijn niet te stuiten. Toch laten veel vastgoedspelers hier nog heel wat kansen liggen. Bereal geeft zes tips hoe je in 2017 nog meer ‘viraal’ kan gaan.

1. Gebruik sociale media DOELGERICHT

Sociale media is niet alleen overal aanwezig, het is ook een erg divers verhaal. Facebook is anders dan Twitter, en met Instagram deel je andere content dan op Pinterest. Wil je vandaag als vastgoedbedrijf toch het maximum uit je sociale media halen? Simpel. Gebruik ze dan héél doelgericht! Deel ontwerp of projectfoto’s vooral via Instagram, hét forum bij uitstek voor architecten of projectontwikkelaars. Of heb je een interessante opinie gelezen? Tweeten maar! 

2. Video video video

Het belang van video op sociale media valt niet te ontkennen. Open Facebook en je ziet het meteen, bewegende beelden zijn overal: Facebook-Live, GIF’s, Snaps, enz. Ook nieuwswebsites zoals die van VTM of VRT posten steeds vaker korte filmpjes. En terecht. Je kan de essentie van je verhaal in amper 30 of 40 seconden vatten en meteen delen met je doelpubliek.

3. Denk mobile first

2017 wordt meer dan ooit het jaar van de smartphone. Producten, diensten, actualiteit, informatie,... Als we het willen weten, grijpen we meteen naar onze smartphone. Kortom: wat je ook doet, neem in de eerste plaats dat kleine hebbeding als uitgangspunt. Zorg er dus niet alleen voor dat de lay-out van je bedrijfswebsite smartphone-friendly is, maar weet ook dat de beleving van nieuwe campagnes en nieuwe projecten via het kleine schermpje optimaal moet ogen.

“Alles staat of valt met goede content”

Bereal

4. Think out of the box

Wordt Pinterest de nieuwe Google? We hebben geen kristallen bol maar het lijkt er steeds meer op dat het sociale medium Pinterest steeds vaker gebruikt zal worden als visuele zoekmachine. Ons menselijke brein verwerkt afbeeldingen nu eenmaal 60.000 keer sneller dan zinnen. Neem het van ons aan, de zoekmachine van Pinterest wordt een succes omdat het dé ideale manier is om te zoeken op je smartphone. Overweeg dus om ook jouw ideeën, expertise, projecten of ontwerpen via Pinterest te delen.

5. Betrek je medewerkers

Sociale media zijn vooral ‘sociaal’ en geen ‘media’. Dat betekent concreet dat zij énkel en alleen bestaan omdat gebruikers inhoud met elkaar delen. Maar daar houdt het niet op. Berichten van persoonlijke accounts worden meer bekeken dan bedrijfsaccounts, en hun content wordt zelfs gemiddeld 25 keer méér gedeeld. Betrek je medewerkers dus volop bij je sociale media strategie! Moedig hen aan om de posts van je bedrijfspagina’s massaal te delen op hun persoonlijke pagina’s.

6. Goede content als basis voor alles

Alles staat of valt met goede content! Anders zullen je posts niet gedeeld - én dus veel minder gelezen - worden. Cruciaal daarbij is om een goed én relevant verhaal te vertellen. Gebruikers van Facebook, Twitter en Youtube zien uit het gigantische aanbod van updates alleen diegene die voor hen het meest interessant zijn. Ook die van jouw bedrijf? Helaas, die zitten er zelden bij. Maar als je ervoor zorgt dat je content relevant is én gedeeld wordt, zullen sociale media jouw bedrijfsposts wél als relevant voor anderen gaan beschouwen.

Wil je jouw project of verhaal ook meer op een inhoudelijke, sterke manier op sociale media vertellen? Bij Bereal helpen we je graag verder!