Mediarelaties

Journalistieke PR is het DNA van Bepublic Group. We kijken met de blik van een journalist naar je organisatie en de verhalen die er leven. Die verhalen werken we uit tot hapklare, nieuwswaardige informatie en pitchen we bij de juiste journalist op het perfect getimede moment. Dat doen we in de breedst mogelijke zin, van persberichten over opiniestukken tot persmomenten die we samen tot in de puntjes voorbereiden.

We volgen op de voet wat er over je organisatie, vakgebied of expertise verschijnt in de (sociale) media. Niet alleen om sneller te kunnen inhaken op een actueel onderwerp, maar ook om de impact van je reputatie op te volgen.

Bespreek je graag hoe we jou kunnen ondersteunen met je communicatieplannen? Contacteer ons gerust.

Hoe creëren we impact voor jouw bedrijf of organisatie?

  • Persberichten schrijven
  • Pitchen van nieuws bij journalisten
  • Uitwerken communicatieplannen
  • Organiseren van persmomenten
  • Newsjacking
  • Opiniestukken
  • Strategische communicatie
  • Mediamonitoring
  • Social media ondersteuning

Cases

Decathlon

Context

Decathlon verandert zijn naam voor een maand in nolhtaceD om de verkoop van tweedehands sportartikelen te promoten.

Aanpak

Een 360° strategie gebruikmakend van influencers, social ​media-video’s en verschillende nationale en regionale persberichten om de actie gedurende een maand te laten leven.

Pluxee

Context

Sodexo Group maakt van de Benefits & Rewards Services-divisie een autonome organisatie met de naam Pluxee.

Aanpak

We schrijven een nieuwswaardig persbericht door data te gebruiken en de maatschappelijke relevantie te beklemtonen. We pitchen het nieuws bij verschillende media met online, print en audiovisuele stukken als resultaat. Daarnaast geven we CEO Sven Marinus doorgedreven camera- en personal branding training.​

KBVB

Context

De Koninklijke Belgische Voetbalbond start een zeer ambitieuze rekruteringscampagne om 700 nieuwe scheidsrechters aan te trekken.​

Aanpak

Herhaling, focus op cases, een strategische spreiding via drie zelfgekozen communicatiemomenten en een uitgekiende regionalisering dankzij het verzamelen van voldoende inspirerende getuigenissen vormen de rode draad. ​Onze aanpak wordt beloond met een gouden BORA (Best of Reputation Award).

Bol

Context

E-commercespeler/webshop Bol opent officieel de deuren van de ​uitbreiding van het bol fulfilment ​center in Waalwijk.  ​

Aanpak

We organiseren een persevent en nodigen journalisten ter plaatse uit. We bereiken hiermee de nieuwsuitzendingen van Kanaal Z en tal van artikels in Nederlandstalige en Franstalige kranten.