PR-communicaties voor Telenet en Koninklijke Belgische Voetbalbond vallen in de prijzen

Woensdag 23 november 2022. PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group is in de prijzen gevallen op de allereerste editie van de BORAs, de Best Of Reputation Awards, die vandaag werden uitgereikt in Antwerp Expo. De BORAs bekronen de beste pr-verhalen op vlak van earned media en influencer relations in 5 categorieën. De Best of Reputation Awards zijn een initiatief van ACC, de beroepsvereniging van de communicatiebureaus.

Bepublic Group was genomineerd voor 3 awards. Twee keer voor Telenet, één keer voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

Met Telenet was Bepublic Group genomineerd in twee categorieën: ‘Corporate campaigns: Stakeholder relations’ en ‘Corporate campaigns: Issue management and crisis communication’. Telkens met de communicatie-aanpak die werd uitgewerkt voor de lancering van het nieuwe tv-reclamemodel dat reclame doorspoelen moeilijker maakt. Hier sleept Bepublic respectievelijk een gouden en een bronzen BORA in de wacht.

De communicatiecampagne van de KBVB om dringend 700 nieuwe scheidsrechters te zoeken, was genomineerd in de categorie ‘Earned media (earned press + unpaid influencers): Best mono-brand campaign’. In samenspraak met Bepublic communiceerde de KBVB in drie grote golven gespreid over enkele maanden. Het resultaat mocht er zijn: de campagne kwam maar liefst 150 keer in de media aan bod en vele honderden mensen stelden zich kandidaat om scheidsrechter te worden. Deze communicatie wint een gouden BORA.

“Wij zijn heel verheugd met deze overwinningen. Het doet deugd om erkenning te krijgen van de jury voor het pr-werk dat we als team dag in dag uit doen voor onze klanten. Dit resultaat kwam er natuurlijk alleen door het vertrouwen en de goede samenwerking met de communicatieprofessionals van Telenet en de KBVB. Onze dank gaat vanzelfsprekend ook naar hen uit”.

Anja Peleman en Sara Vercauteren, managing directors Bepublic Group

“De communicatie over niet-doorspoelbare reclame was geen eenvoudige opdracht. Toch zijn we erin geslaagd om de moeilijke boodschap genuanceerd te brengen, zonder ruis. We hebben gezien dat de klanten begrip konden opbrengen voor dit nieuwe reclamemodel. De gecoördineerde aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. En levert nu zelfs een award op, proficiat!”.

Isabelle Geeraerts, woordvoerder Telenet

Onze scheidsrechtercampagne was een groot succes, mede dankzij de uitgekiende pr-strategie. We kregen enorm veel persaandacht wat heeft geleid tot honderden inschrijvingen van mensen die scheidsrechter willen worden. We winnen hier samen een gouden award. Daar zijn we uiteraard superblij mee. Nu maar hopen dat onze Rode Duivels het in Qatar minstens even goed doen.”

Stephanie Forde, KBVB.

Voor de eerste editie van de BORAs waren er 51 inzendingen. Dertien juryleden/opdrachtgevers hebben alle cases beoordeeld. Meer info vind je op www.bestofawards.be.