Neighbourhood communication

Een succesvol vastgoedproject begint bij goede communicatie. Met de juiste stakeholders, op het juiste moment en met de juiste – nieuwswaardige – informatie. We helpen je om draagvlak te creëren voor je project in een buurt of regio. Door enerzijds de gevoeligheden in kaart te brengen én er rekening mee te houden, en anderzijds tijdig te communiceren. Zo ben je voorbereid om straks transparant en geloofwaardig te bouwen aan je verhaal. En aan je project natuurlijk.

Lokale stakeholderanalyse
Wat leeft er in de buurt rond je project? Welke pijnpunten zijn er voor handelaars en scholen? En welke verzuchtingen hebben de bewoners? Nadat we je eerst ronduit laten vertellen over je project en zelf polshoogte gaan nemen, brengen we het allemaal voor je in kaart. Uitgebreid of eerder pragmatisch, het is maar wat je verkiest.
Buurtcommunicatieplan
In een buurtcommunicatieplan vertalen we alles wat we weten over de buurt van je project in concrete communicatieacties. Inclusief de verhalen voor de pers, maar net zo goed wat je voorbehoudt voor je eigen buurtkrant of projectwebsite. Het sleutelwoord: transparantie. Want enkel zo creëer je draagvlak.
Participatietraject
Van het eerste infomoment, over buurtoverleg tussendoor, tot een open debat met de buurtbewoners: als je je stakeholders op de juiste manier laat meedenken over je project, sta je straks sterker en krijg je het nodige draagvlak. We begeleiden je met advies, maar kunnen ook een presentatie, flyers of een Q&A maken.
Lokale infokanalen
Je projectwebsite, buurtkrant of filmpje voor sociale media maken we zoals we dat het liefste doen: op een journalistieke, geloofwaardige manier. Dat betekent dat we altijd op zoek gaan naar nieuwswaarde. Door nu eens een handelaar aan het woord te laten bijvoorbeeld, en dan weer de burgemeester. Zo lang het maar relevant is. Want dat helpt je vastgoedproject echt vooruit.
Lokale mediarelaties
We brengen je verhaal tot bij de (lokale) pers, maar brengen diezelfde pers op hun beurt ook naar je project. Door hen uit te nodigen op de site bijvoorbeeld, en daar meer over je project te vertellen. De regie over je communicatie in handen houden, transparant zijn en voldoende draagvlak creëren: daar helpen we je graag mee.