Jong geleerd is oud gedaan. Maar daar geloven we niet in wanneer we een stagiair kiezen. Ze worden nieuwe collega’s die we ondersteunen en die we wegwijs maken in onze wereld van journalistieke PR. Wat wij vragen: een neus voor nieuws, de goesting om bij te leren gecombineerd met een gezonde dosis humor en creativiteit.

De beste koffiezetter van het land of een specialist kopiëren en scannen, daar zijn we allerminst naar op zoek en je zal het bij ons ook niet worden. Maar er zijn een aantal musts die je wel moet hebben wanneer je besluit om je curriculum vitae onze richting uit te sturen. Besef dan ook goed dat wanneer we je selecteren je maar beter klaar bent voor one hell of a ride. In de positieve zin, want bij ons krijg je te maken met het echte werk.

Nieuws, nieuws, nieuws

Elke stagiair beschouwen we als een nieuwe collega die dezelfde hoofdopdracht heeft als elk lid bij Bepublic Group: nieuws zoeken, nieuws maken en nieuws naar buiten brengen op een correcte en heldere manier. Die nieuwsneus helpen we je scherper te stellen, maar we zullen je ook vragen om ons uit te dagen en te laten nadenken over hoe een tiener en twintiger vandaag nieuws capteert. Zo schrijft voormalig stagiair Stéphan Tanganagba het volgende over zijn ervaring: “Tijdens mijn eerste week werd ik al in een brainstormsessie gesmeten. Hoewel ik daar nerveus aan begon, werd er toch oprecht naar mij geluisterd en werden enkele van mijn ideeën zelfs meegenomen. Ik mocht ook meewerken aan grote projecten. Uiteindelijk werd het door mij gepitchte artikel zelfs gepubliceerd in de krant.”

Creativiteit en leerbereidheid

Wie bij ons al stage liep, zal het kunnen beamen: we houden van creativiteit. In onze brainstorms en meetings is geen idee te gek. En wanneer we een strategie en invalshoek bepaald hebben, zullen we jou betrekken bij het verdere maakproces. Ook jij zal een eerste versie van een persbericht moeten schrijven en ja, je zal ook zelf een journalist contacteren om het nieuws te helpen verspreiden. Huidige stagiair bij Bepublic Group Jules Fremaut beaamt: “In de zoektocht naar een stage was ik op zoek naar een bedrijf waar ik onder begeleiding van PR-professionals mijn eerste échte stappen kon zetten in de PR-wereld. Bij Bepublic Group, en PR in het algemeen, leer je kritisch kijken naar de actualiteit en krijg je de unieke kans om mee te bouwen aan de reputatie van grote bedrijven. Je bent vanaf dag één echt onderdeel van het team en krijgt een uitdagend takenpakket voorgeschoteld. Persberichten schrijven, pitchen bij journalisten, debatten voorbereiden. Bij alles wat je doet krijg je heel gerichte feedback waarvan je echt iets bijleert. Als stagiair krijg je veel zelfstandigheid maar bij elke vraag of twijfel kan je terugvallen op een team PR-professionals die je met plezier verder helpen.”

Stagiair als uithangbord

Maar wees gerust, ook al gaan we je handje niet vasthouden, je kan als onze nieuwe collega wel op een heel team terugvallen dat je met alle plezier tips geeft die je in de rest van je carrière kan gebruiken. Op die manier word je levenslang een uithangbord van onze journalistieke PR. Aan het einde van de rit zeggen stagiairs ons, vaak nog altijd verrast, dat ze ‘echt gewerkt hebben’. Maar voor ons is dat al lang geen verrassing meer, want wij beschouwden hen al vanaf dag één als part of the team. Wat onze stagiairs betreft zeggen wij: jong geleerd is jong gedaan.

Wil je zelf ook graag stage komen lopen bij Bepublic Group? Neem dan contact op via hello@bepublic.be en bezorg ons je CV.