ION

“Fondsen, boring as hell?” Als je aanpak er eentje is met een dikke laag stof, dan wel. Maar wat als we dat stof nu eens vakkundig wegblazen, enthousiaste mensen met inhoud betrekken, actuele thema’s aansnijden en de media net genoeg kietelen met wat nieuws? Kortom: wat als we nu eens simpelweg een écht verhaal vertellen? Dat is exact wat we samen met projectontwikkelaar ION deden voor de lancering van hun nieuwe fonds.

ion
ion

Op zoek naar de mensen achter het verhaal


Je onderwerp beperken tot een zakelijk exposé dat met chirurgische precisie ontdaan is van alle menselijkheid: het is nog steeds een vaak gemaakte fout in corporate communicatie. Maar niet bij ons. Toen ION wilde communiceren over een nieuw ontwikkelingsfonds van liefst 123 miljoen euro, gingen wij samen met hen op zoek naar de mensen achter dat verhaal. 

Met de drie oprichters, enthousiaste ondernemers zeg maar, blikten we in eerste instantie terug op de negen jaren waarin ze een stevige organisatie op poten zetten met 87 medewerkers. We lieten de CEO’s in begrijpelijke taal het woord voeren. En gaven het merendeel van de partners en investeerders een gezicht. Omdat er heel wat mensen bij het verhaal werden betrokken – zowel actief als passief – kreeg het fonds een ‘smoel’.

Kruiden met interessante info

Natuurlijk kan je het op twee rake zinnen houden. Dat er voor de ontwikkeling van een fonds 123 miljoen is opgehaald bijvoorbeeld, en dat de centen worden ingezet voor nieuwe grote projecten. Maar als je je onderwerp voldoende kruidt met correcte info, kan je het nog zo veel interessanter maken. Dat deden we voor deze klant onder meer door snedige vergelijkingen te maken (‘vier keer groter dan’), sterke ambitie te tonen (‘buitenlandse opportuniteiten’), actuele thema’s aan te boren (‘geothermie en warmtenetten’) en nieuws mee te geven (‘nieuwe kantoren’, ‘eerste institutionele investeerders’, …).  

Het resultaat was een nieuwswaardig verhaal dat op een begrijpbare en menselijke manier verteld werd, en bovendien losbrak uit de dwangbuis van pure feiten. De boodschap van ION werd opgepikt door zowel de nationale als de regionale en de vakmedia.

Jouw experts

Koen Cypers
Koen Cypers

Business Manager

Dajo Hermans
Dajo Hermans

Managing Director

Discover our service

Back to top